Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
Sybilles karrierevei
Hva er unikt med å jobbe hos Henkel?
Helt siden jeg begynte, har jeg elsket å jobbe i og lede ulike og internasjonale team. Å ha et mangfold av personligheter og kulturer gjør opplevelsen så morsom og givende. Faktisk har jeg møtt noen av mine nærmeste venner i løpet av min tid her. Jeg tror det er viktig å alltid være nysgjerrig og åpen, slik at du kan lære av menneskene du jobber med hver dag. Det er også viktig å ikke vike unna vanskeligheter, men takle dem proaktivt.
Hvilken milepæl i karrieren din er du mest stolt av?
Jeg tror du må feire små, hverdagslige prestasjoner like mye som du gjør de større: som min første produktlansering på Palette Intensive Color Cream, Europas første fargemerke, eller min første nye fargemerkelansering for Schwarzkopf Nectra Color i 2014. Vår virale video «Love creates Beauty» fikk 1 million visninger i løpet av de første dagene. Den ble produsert på et lite budsjett og vi tok noen risiko ved å gå i en annen retning, men det var så verdt det. Vi klarte å lande et ganske kupp på den tiden, og endte opp med over 19 millioner visninger. Kirsebæret på toppen så den nominert som "mest romantisk viral video" av noen ganske anerkjente institusjoner.
Hva var din største læring ved å gjøre en influencer-kampanje i 2015?
Igjen, å være en av de første til å prøve ting var både spennende og utfordrende på samme tid. Jeg elsker følelsen av å tro på prosjektet ditt så mye at du er villig til å gå den ekstra milen og flytte fjell for å få det til. Dette kommer kun av å våge å være annerledes og tenke utenfor boksen i utgangspunktet. Selvfølgelig krever det også motstandskraft og selvmotivasjon for å håndtere potensielle tilbakeslag eller usikkerheter underveis også. Instagram dukket opp rundt den tiden, og vi hadde ikke mye erfaring eller store budsjetter for got2b den gang. Det betydde at vi bestemte oss for å utnytte mulighetene til digitalt og koblet dem med en offline opplevelse for forbrukerne våre for å lage en enestående 360-kampanje på tvers av alle kontaktpunkter.
Hva er det viktigste tipset du har for jobbstartere?
Benytt deg av mulighetene du får underveis, våg å bruke stemmen din og si ifra. Vær aldri redd. Vurder tilbakemelding som et verktøy for å vokse og reflektere over. Vær nysgjerrig og tro mot deg selv, eksperimenter og omfavn feil som et middel til å utvikle, lære og gå videre. I tillegg, husk å ha det gøy mens du holder på! Og sist men ikke minst: elsk det, la det være eller endre det.
Hvilken utfordring vil du ta fatt på neste gang?
Åh, jeg elsker en god utfordring, og jeg er allerede midt oppe i en. Jeg er glad for at jeg kan utnytte mine rike erfaringer og ferdigheter, men det er fortsatt så mye å lære. I min nye rolle er jeg en «entrepreneur in residence», med mandat til å eksperimentere med og for våre forbrukere, rive vegger for å oppdage ny innsikt – det er så mye mer enn den neste produktinnovasjonen eller linjeforlengelsen. Vi tenker stort, undersøker potensielle tjenesteideer og tar sikte på å oppdage og utvikle nye, skalerbare forretningsmodeller for nye mål i en opplevelsesdrevet verden. Det vil være nøkkelen å være så nær forbrukerne våre som mulig og lære av dem – til syvende og sist er vi alle forbrukere, er vi ikke?